عینک آفتابی
نوشته شده توسط : آرمیتا زمانی

عینک آفتابی وسیله برای محافظت چشم در برابر اشعه های مضر نور خورشید می باشد. عینک آفتابی مردانه رنگ و تیرگی عدسی های عینک آفتابی باعث جلوگیری از اشعهءماورای بنفش آفتاب نمیشود بلکه یک لایه شفاف که با چشم قابل دیدن نمی باشد و هیچ رنگی ندارد بر روی عدسی عینک آفتابی قرار میگیرد که باعث دفع اشعه ماورای بنفش (UV400) می شود.

 

عینک آفتابی 2013

اشعه ماورای بنفش با نام انگلیسی Ultraviolet مضرترین اشعه خورشید برای چشم میباشد در نتیجه یک عینک آفتابی استاندارد باید دارای لایهء دفع کننده یو وی(uv400) باشد. فیلتر پلاریزه : فیلتر پلاریزه که بر روی بعضی از عینک های آفتابی قرار میگیرد نور های پراکنده یا همان انعکاس های ایجاد شده در اطرافمان را از بین می برد که باعث می شود دید شفاف تری داشته باشیم .

 

عینک آفتابی

 

 

عینک آفتابی 2014

عینک های پلاریزه بهتر است که برای مصارف خاص مثل ماهیگیری , اسکی , دوچرخه سواری و یا رانندگی استفاده شود.

 

 

اگر دقت کرده باشید عدسی بعضی از عینک های آفتابی از داخل دارای لایه ای به رنگ بنفش میباشند که به آن لایه آنتی رفلکس می گویند.

 

لایهء آنتی رفلکس بازتاب نور را به حداقل می رساند و باعث میشود در روز دید بهتر و شفاف تری داشته باشید.

 

پس یک عینک آفتابی مرغوب باید حتما دارای لایه دفع UV باشد و خواصی مثل فیلتر پلاریزه و یا لایه آنتی رفلکس می تواند جزو خوبی های یک عینک آفتابی باشد ولی جزو لازمه های عینک آفتابی نمی باشد.عینک آفتابی جدید 2013

 

عینک صمصام با ارائه بهترین برند ها با بالاترین کیفیت آماده راهنمای شما مشتریان عزیز میباشد.

 

عینک آفتابی

 

هدف از استفاده از عینک آفتابی، محافظت چشم ها در برابر اشعه های آسیب رسان خورشید می باشد. برخی نیز فقط به خاطر جنبه تزئینی و زیبایی از آن بهره می گیرند. موردی ای که در اینجا بایست به آن اشاره کرد، این است که گاهی عینک آفتابی ها نه تنها از چشم ها در مقابل اشعه های نور خورشید محافظت نمی کنند بلکه سبب می شود آسیب بیشتری هم به چشم وارد شود.

 

عینک آفتابی

 

به طور کلی اگر مانعی جلوی رسیدن نور به چشم ها را بگیرد یا اگر شما در اتاقی که نور کمی دارد قرار بگیرید، مردمک چشم ها گشاد می شود و پس احتمال ورود نورهای خارجی به درون محفظه چشم بیشتر می گردد. بنابراین اگر به خاطر هرگونه بیماری چشمی نیاز به استفاده از عینک آفتابی دارید، حتماٌ بایست در انتخاب آن دقت کنید؛ چون عینک های غیر استاندارد تنها با تاریک کردن جلوی چشمان شما، مردمک را گشاد کرده و بدون ایجاد سدی در برابر اشعه های آسیب رسان، اجازه ورود آنها به محوطه داخل چشم را فراهم می کنند.

عینک آفتابی




:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: